Boracay

Jag är kanske världens sämsta bloggare. men jag har en väldigt god förklaring till mitt dåliga bloggande. mitt tangentbord på min laptop kuka ur. och jag har inte kunna köpa ett nytt eftersom mina uttagskort blev stulna den 18 dec. det tog väääääldigt lång tid innan dom nya kom ner. i vilket fall så har jag nu fått låna Normeths tangentbord för dagen. så nu ska det bloggas.

Så om ni har dåligt med tid så föreslår jag att du slutar läsa NU!

Få se, Jo jag var på en liten roadtrip till Mindano med Rico och Ancho. En vecka med sjuhelvetes mycket sprit och party. Vårat mål för resan var The Magic Farm.
Farmen är 400 hektar och helt underbar. Dom odlar de mesta och det är en utav de äldsta farmar familjerna i filippinerna.

Dessvärre blev min plånbok stulen och jag trodde att jag skulle få stanna på farmen i all evighet. men mina snälla vänner här nere betala min flygbiljett hem osv så jag klara mig bra.

Kom tillbaka till Boracay den 20 dec, fyra dagar innan jul och stämmningen på ön var hög. Dom älskar julen, men jag kunde inte riktigt få in julkänslan utan nå snö. Och på julafton vakna jag upp med feber och migrän så jag fick gott stanna hemma när alla andra var på julmiddagen vi hade planerat.

Dan efter Juldagen mådde jag bättre så jag fick fira min jul då istället.

Nästa stora grejj NYÅR! Herregud, nyår här nere är som ingenting annat, folk blir som galna. Vi började med en nyårssupe hemma hos Mommy and Daddy! Vi är ett gäng vilsna ungar the lost kids in neverland, så mommy and daddy Jacks föräldrar fixar alltid mat vid större tillfällen. Mycket mycket trevligt.

sedan fira vi in 12 slaget utanför vår favoritbar Exitbar. WOW alla var på stranden vid det tillfället. Raketer och smällare överallt. sooo cooooool.

rammla väl i säng ungeför 8 på morgonen. tackar! vakna ex antal timmar senare, spydde som en gris och min feber var tillbaka. Tog mig ungefär 2 dagar att återhämta mig från nyårsafton.

tog de rätt lungt första veckan efter nyår. jobbade lite grann och började hänga ut mer i kiteshopen Hangin. Kitesurfing är inte så svårt för dom som kan det, men jag är nybörjare så jag kommer stå fast vid att det visst är svårt.

David kommer ner, den 10 jan 7 på morgonen går jag och möter honom. Och ingenting, fast det var han redan beredd på. Det funkade inte riktigt mellan oss, något saknades från min sida. Han är en bra kille men de gick bara inte.
Det här livet  är ett annat liv, ett som han inte riktigt är van vid eller ute efter.

i vilket fall som helst så spåra han ur totallt senare på kvällen när vi var på Jungel bar öppeningsfest. Han började skrika och jaga runt folk, ta på folk så jag och min kära vän connie drog han därifrån vilket fick han att spåra ur ännu mer, han försökte starta bråk med allt och alla, lyckligtvis var han på tok för full för att ens kunna stå upp. han försökte slå michell han slog mig två gånger och knuffa runt mig, han spotta connie i ansiktet. Red pirates ringde polisen. David fick spendera sin första natt i fängelse. KUL!

dom släppte han dagen efter så de var ju tur iaf, men han fick ta sitt pick och pack och flytta ut från mitt rum. Han e fortfarande kvar här på ön men han har träffat en lokal tjej som bor här på ön och hon underhåller säkert honom på bästa sätt.


Jag själv har inga som helst problem med detta eftersom jag typ har träffat någon med, det hela är ganska nytt men det känns bra så jag klagar inte.


Idag är det Save Bolabog day. Bolabog är stranden där alla kitesurfare hänger ut men miljön från vattnet är inte det bästa så klockan 8 imorse med en super jobbig baksmälla var vi alla ute och städade på stranden och gjorde fint.

just nu pågår det massa tävlingar för alla som vill och ikväll kommer det vara en fest och prisutdelning för dom och även stephans födelsedagsfest.

Imorgon åker jag på ännu en roadtrip till musik festivalen ati atihan, tusentals med djungeltrummor. Var där förra året men jag känner på mig att de här året kommer bli mycket mycket bättre.


Så mina vänner har inte så mycket mer att skriva för tillfället. ska ut och fotografera våra kitesurfare och dricka en öl tror jag. Livet är hemskt men kanske borde ansöka efter ett 7-4 jobb istället med fastanställning ?

Och johanna försök att höra av dig till mig på nå vis via telefon. jag vill verkligen vara här för dig nu när du inte mår bra.


Tjipp tjipp och massa kärlek från Boracay!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha, den historien var väl inte vad man väntat sig att läsa. Bra att hamna i fängelse mindre än ett dygn i landet ;P Men huvudsaken du mår bra och att han inte slog dig för hårt, för isf får han med mig att göra! :]



Saknar dig vännen och vill att du ska komma hem snart! Freja har blivit jättestor sen du såg henne.



Jättekram

2009-01-17 @ 13:23:05
URL: http://rocksan.blogg.se/
Postat av: annika

2009-01-19 @ 11:28:07
URL: http://annikasmith.blogg.se/
Postat av: annika

Det var på tiden Paula.. Kul att läsa vad du har för dig.. Hoppas du har det jätte bra.. PUsss

2009-01-19 @ 11:29:06
URL: http://annikasmith.blogg.se/
Postat av: Paula

ÄNTLIGEN!!!!! de va på tiden att de kom lite info från dig!!! o va händer me lilla David då?!?!?!? o den jävel som slår dig!!! då kommer faster o slår dom!!!!!! bara så dom vet de.

Va nu rädd om dig gumman

Älskar dig o kramisar från oss alla

2009-01-19 @ 15:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0