Tio dagar, som ett arbetspass



10 dagar av min vistelse har nu gått, ungefär som ett normalt arbetspass på båten, fast utan nolltoleransen.

Mycket har hänt under dom här tio dagarna,


 - Båttur med Kinesiska studenter, Maffi, Brian och chill. Red pirates. Kalla öl, solnedgång, storm och tillsist vindstilla.

 - Grillfest på red pirates. Mycket lyckat.

 - Lunch på takbaren Craftys och Tuppfäktning med vinst.

 - Tripp till "fast landet" och ett besök i fladdermusgrottan.

 - 3 böcker avslutade

 - 8 riktigt bra utgångar avslutade och botade från elaka bakfyllor. (inte för min del dock, ja blir inte direkt bakfull)

 
Har varit dålig på att uppdatera men jag börjar på nå vis komma in i livet här nu, så de känns som om dagarna flyter ihop och att de inte direkt händer nå annorlunda.

Halloween är typ as stort här, dom börjar dan före (imorgon) och fortsätter fram till söndag morgon, tills solen har gått upp. vissa i samma kostym utan att gå och lägga sig. Sjukt.

jag har inte kommit fram till vad jag ska vara på halloween ännu, och jag måste föreställa nått som går att ta fram enkelt och med hjälp av "vanliga" kläder!!

så har ni några tips så välkommnas det.

Idag vaknade jag som vanligt klockan 7 på morgonen, samma sak varje morgon, först trodde jag att de berodde på strömavbrottet eftersom de inte blir nå mer luft i rummet då. men nu lider vi inte av strömavbrottet nå mer :) perfekt, min internetuppkoppling är fixad så allt flyter på. väntar bara på en rastlös och tråkig dag (när nu de sker) så ja kan ta mig tid att ladda upp alla 700 bilder ja tagit. uppkopplingen här på Boracay är som våra 56 k modem vi satt på innan. så de gäller att ha tålamod när de kommer till bilder. it's taking forever.

seriöst ja tar så sjukt mycket bilder.

fast just nu sitter jag i Diveshopen (dykshoppen) där ja börjat jobba, pratar med folk, planerar in dagens dykschema för alla olika instruktörer och så. Och på kvällarna så sitter vi massa folk och dricker öl och pratar, jag ska mest bara se till så att folk har trevligt och har nå kallt att dricka. Ha vem som helst kan ju göra det nästan.


nu har ja skrivt en massa skit men ingenting viktigt egentligen.


JOHANNA, du skulle passa perfekt in på den här ön, även fast du skulle löpa stor risk för alkoholförgiftning men du skulle stormtrivas och människorna här skulle älska dig. Saknar dig sweetie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0