Hangin Kiteshop

God Morgon mellan mjölks land. Big day today.

Carlos min kära spanska vän ska öppna sin restaurang idag, vilket betyder gratis tapas. Gratis är gott som dom brukar säga hemmavid. Men de kommer bli en lugn kväll, för imorgon har jag en kitelektion klockan 9. huuaa ja kan känna träningsvärken redan. men vad gör man inte för dom som håller på att utbilda sig till kiteinstruktörer när dom behöver frivilliga "nybörjare". klart man ställer upp spc när det är gratis igen :P Lucky me.

19/1 fortfarande strömavbrott dom slog av strömmen ca klockan 7 på kvällen den 18e. och när ja vakna morgonen efter så var det fortfarande ingen el. KUL! de regnar, ingen vind och ingen ström. lyckligtvis hittade vi på annat att göra, berätta spökhistorier fast de spåra ut som vanligt 

när jag vakna den 20e så var de fortfarande ingen ström men det var solsken och vind, en bra dag för de flesta. du är på white beach om du bara vill ha sol, du är på bulabog om du vill ha både och. och strömmen kom tillbaka ungefär vid 2 tiden. Tydligen så hade dom haft nå stort problem utanför Caticlan (mainland) men de fixa dom ganska fort OTROLIGT i de här landet. det tackar vi högsäsongen för.

har även köpt ett litet litet tangentbord nu, så jag har egentligen inte flera ursäkter för att inte blogga, såvida jag inte lämnar det hemma ;) och ja köpte även en ROSA mus med, matchar min rosa laptop bra,

Igår kväll så hör och häpna laga JAG mat för "alla" Svenska köttbullar med hemmagjord Potatismos och gräddsås, färsk grönsallad och kladdkaka till efterrätt! Mycket Mycket populärt.

Idag var jag uppe ungefär klockan 7, kunde inte sova mer. Hämta tvätten, städa mitt rum och nu ska jag fixa pannkakor till sen lunch för gratis maten ikväll kommer nog inte bli fören runt 9. normal middagstid i boracay iof.

Faster PIi du får skriva lite mer om livet på båten så jag inte får abstinens.

och annika ja fattar inte `? bor du i sthlm nu eller vadå? Helt lost känner jag mig i din blogg ;P

Kommentarer
Postat av: Paula

Hej hjärtat!!De e väl inte så mycke o orda om när de gäller båten. Man jobbar på o vilar så fort man får chansen. Har vart i grillen mestadels o trivs bra där, förutom en hovmästare som bara e för mycke!!! Han o jag går inte ihop o gjorde inte de från första stund. Han vill att jag ska göra allt o va överallt!!! så jag fråga han om han kunde klona mig till 5 Paula så skulle jag nog klara av de han begär. Jävla PUCKO !! de e va de e!! ingen som gillar han heller o nu ska han inte längre va hovmästare utan ska på golvet igen, så jag vill då inte jobba me han. I helgen va jag i buffan o de va rena paradiset o jobba i. Inte alls desamma hysteri som på Cindy o de jag jobba me va trevliga. Nackdelen me galaxy e ju tiderna. upp väldigt tidigt om man jobbar frukost, men då va man ju ledig sen lunchen o ibland kan man va ledig kvällen oxå. Iaf så har de väl blivit bättre där me allt, de börjar komma in i rutiner, fast lite e de kvar o tänka på. Jag trivs där men har tröttnat på o bara få komma dit på helgerna. de e så lugnt på veckorna så de tar inte in någon ens om de blir sjuk personal. Så de e väl typ som på alla båtar, vissa e väldigt speciella o andra bara helt underbara. June o jag har vart på samtidigt flera pass nu o vi har jättekul ihop. Nu hoppas jag på annat jobb. Har sökt på oljeplattform i norge!! ska ut o tjäna rahaa...de vore perfekt o få komma dit typ 1 år o sen vete gudarna va de blir. Helst vill jag flytta till ett annat land. Hoppas detta hjälpte dig lite o jag får väl skärpa till mig o informera dig lite mer om livet på östersjön. på bloggen kan ju inte skriva va som helst för man vet ju aldrig vilka som e där o snokar ;))

Ha de nu gott o va rädd om dig

vi saknar dig MYCKE!!!

LOVE faster o co.

2009-01-21 @ 11:54:07
URL: http://dageneftervardan.blogspot.com
Postat av: annika

Vad har du fått sthlm ifrån??=) Jag bor ju hemma i borlänge min 2:a alldels själv och bara väntar på att du ska komma och hälsa på..=) PUSSS

2009-01-22 @ 12:35:03
URL: http://annikasmith.blogg.se/
Postat av: caroline

Hej hjärtat, har du blogg? oo va kul ska in o läsa varje ord som skrivs =) hoppas allt e kanoners. love cc

2009-01-23 @ 15:33:05
URL: http://casparson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0