Stress?

Har läst runt i mina vänners bloggar samt bekantas bloggar.
alla verkar gå in i väggen, stressa runt.
och pratar om att dom vill sitta ner för en stund och bara ta de lungt ?!

MEN gör det då! skippa gymmet för en dag, säg nej till en fika. Just nu känns det bara som att människor gör sina liv
mer komplicerade än vad det egentligen är.

Fine jag bor i princip på en utav världens vackraste stränder men det var ju mitt eget val. Men jag befinner mig även i ett utav världens fattigaste länder. Lokalbefolkningen på den här ön har i princip INGENTING, varje morgon vaknar dom vid soluppgången glada över att dom har EN dag till, dom jobbar hårt för att få mat för dagen, för att försörja sin familj med ett Stort leende på läpparna.
Dom planerar inte för mycket, de flesta kommer aldrig att få chansen till att se tex Europa, Staterna inte ens en annan del av deras eget land.

och så sitter ni och klagar över att ni inte hinner sitta i soffan framför tv:n en kväll för att ni själv gjort det valet ?!

Ibland skämms man.


De ska va lätt och leva annars kan det kvitta

Kommentarer
Postat av: lillasyster

kan du skicka en privatjet så flyger jag ner mig själv till dig.

2008-12-04 @ 12:30:59
Postat av: Paulina

ja mena inte dig. om ja hade pengar nog så skulle du alltid vara min personliga chef assistent, med andra ord vid min sida och se till att alla omkring gör sitt jobb ;) eller jobba på ett barnhem med mig och ge varje krona till mat eller annat. bara för att vi kan. alla kan. ingen kan göra allt men någon kan göra något :) miss u sis

2008-12-04 @ 21:55:53
Postat av: madde

är nog lite i de du säger att man kanske ska välja något annat för en dag. :) Hoppas du har det bra där borta :) kram

2008-12-05 @ 11:39:44
URL: http://busmaddiz.blogg.se/
Postat av: Sjödda

Hallå där dinn lilla figur hoppas du har det jä....ligt bra i filipinerna träffade Mats i går på granliden så vi snackade en hel del om dig :P hehe tycker du inte att Tomten ska komma ner till Philipinerna i jul ????? Sköt om dig och ha det bra nu M:V:H Sjödda Big Bay Sweden

2008-12-07 @ 16:00:12
Postat av: Johanna

Hej darling! Saknar dig, behöver kvalitetstid med dig, och vadå smärta, har du tatuerat dig? VAD .... nyfiken som fan. Jag mår tack o lov bra, men alla har ju sina svackor, men dom börjar minska, vilket är underbart, en kick åt rätt riktning, HÖR AV DIG! Puss kärlek.

2008-12-07 @ 16:43:40
Postat av: annika

Dålig uppdatering nu.. Jag vill ju läsa.. PUss

2008-12-09 @ 13:49:09
Postat av: annika

Vart har du tagit vägen??

2008-12-22 @ 15:54:00
Postat av: faster

GUMMAN!!!!!! lite uppdatering vore lägligt!!!!

LOve U, Miss U

2009-01-10 @ 00:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0