Fucking jävla mensvärk

Fredagen den 24 oktober


Puuuhh de är så varmt så ja kan dö. (och säg inte att jag inte får klaga, men det är faktiskt det människor gör, ja vet att de är kallt där hemma och allt sånt, men alla gnäller alltid ändå.) Vi är utan ström på dagarna, dom håller på att fixa och byta elledningar över hela ön, så ungefär klockan 9 på morgonen slår dom av strömmen, den kommer på igen lagom till solnedgången vid fem. vilket gör så att man inte har någon Aircon att svalka sig i, när det blir dagar som denna, helt vindstilla och gassande sol.


Idag har jag i princip inte gjort någonting alls. Jag har haft jordens mensvärk vilket är ett pain in the ass, även fast man befinner sig på vackra Boracay. När mensvärken väl släppt lite så vandra ja bort mot D´mall för att inhandla lite painkillers, bra skit. Värken var borta på 10 minuter. Jag inhandlade även idag ett eget snorkelsett. Som förövrigt får mig att likna en blå groda, kanske borde jag införskaffa mig en blå bikini med, som pricken över i.

Det tar mig ca 1 minut sen här jag här.



Igår kom Brian och Maffi tillbaka från vart dom nu hade vart någonstans. Vilket slutade i en utgång, jag träffade på ett blandat gäng med både såna som bodde här på ön och semestrade, så vi började dricka Jack och cola, innan de gick upp för mig att baren faktiskt hade Jameson med, så ja bytte rätt snabbt. Vilket fick en skotte att tappa hakan. Han tyckte jag gjorde ett brott mot den skotska whiskey tillverkningen. Ha så länge de är gott svara jag glatt.


Jim en utav dom som tillhörde de här gänget, har ett hotell här på ön, eller två. Plus en stor båt. Som vi ska ut och åka med imorgon, Måste kanske skaffa min blåa bikini innan dess så jag kan leka blå groda.


I vilket fall som helst så fixa jag mig ett "jobb" hos honom. Jag vet inte riktigt än vad jag ska göra, eller jag minns med andra ord inte riktigt. Men de blir nog bra, kommer säkert inte att tjäna speciellt mycket men jag träffar ju massor med nytt folk och jag får någonting att göra några dagar i veckan.


Har nu vart här i fem dagar och än så länge har jag inga planer på att flyga hem. J

Dagarna har gått rätt sakta men jag går upp varje morgon och tar en simtur, sen käkar jag frukost. Ligger på stranden en stund. Pratar med lite folk. Går och handlar lite små saker, lagar lunch. Går ner och simmar lite till, ligger på stranden. Går hem, donar lite, läser rätt mycket. Dricker banan milkshake. Mums va gott det är och totalt beroendeframkallade och svalkande såklart.


Ikväll blir det lugnt och skönt, eftersom vi var ut igår, gänget var säkert uppe till solen gick upp men jag gick till Andoks och tog två grillspett och landa i sängen vid 2 tiden ungefär.


Jag har världens sötaste hyresvärd Vicky, dom städar och bäddar rent på mitt rum var tredje dag, kommer alltid och kollar så jag mår bra och om jag behöver någonting.


Dom fixar så att jag får dricksvatten levererat till mig, för bara 80 pesos, hela tio liter. De räcker ju as länge för mig så jag är nöjd. Har även en jättesöt granne, eller egentligen är dom två, hennes kille är engelsman och jobbar som giss vad, dykinstruktör här på ön.

Hon är filipino och väldigt hjälpsam och rolig. Jag hjälpte henne att fylla i ansökan om visum igår, hon e lite så där härligt galet knäpp. Men det är bara bra.


Hon har även fixat så att jag får hjälpa till på Barnhemmet här på söndagar, jag ska hjälpa till att laga mat och busa med barnen och försöka lära dom lite mer vardaglig engelska än den dom läser i skolan. Blir nog roligt.


Neeej nu ska jag laga middag och en kila ner till Red pirates en sväng och surra lite.

uteserveringen på redpirates


Kommentarer
Postat av: Paula

jaaaa...härligt har du där nere fastän de e varmt för dig o du vänjer dig vid de så småningom...tror jag iaf ;) här blåser de o regnar o lever f...n me vädret, så va skulle man inte göra för o få känna på lite sand under fötterna o få gnälla om värmen..o ta sig en svalkande go drink där under palmerna..hmmmm...lätt o drömma sig bort en stund. Kul iaf o få läsa din blogg o följa dig o dina äventyr..alla här hälsar o vi saknar dig!!! puss på dig lillstumpa o va rädd om dig!!! kramisar från oss alla

2008-10-26 @ 22:33:44
Postat av: Jesper

Japp, jobbigt väder på båda ställena. Nu på lovet ska vi hälsa på Filip :D Tors-lör. Har du Bilddagboken? Iallafall, jag heter jesper401 på skype. Kolla in min blogg också. Herrå :D

2008-10-27 @ 18:12:35
URL: http://elbarto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0